تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

رئیس سازمان نظام‌پزشکی: فرار مالیاتی پزشکان زیر ۵ درصد است

  • کد خبر: ۲۰۳۴۵۰
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
رئیس سازمان نظام‌پزشکی: فرار مالیاتی پزشکان زیر ۵ درصد است
رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیشترین میانگین پرداختی مالیات برای جامعه پزشکی است گفت: پزشکی که فرار مالیاتی دارد آن فردیست که در بیمارستان، کلینیک و مرکز دانشگاهی حاضر نیست و در مطبی فعالیت دارد که کارتخوان ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز محمد رئیس زاده ضمن انتقاد از موارد مطرح شده در برخی از رسانه‌ها برعلیه پزشکان گفت: برخی می‌گویند وضع جامعه پزشکی خوب است و همه از مالیات فراری هستند، همه بسازبفروش هستند و غیره؛ واقعاً اینطور نیست، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلساتی که داشتیم اعلام کرده است که جامعه پزشکی از بهترین مودیان مالیاتی ما هستند و بیشترین میانگین پرداختی مالیات برای جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد پزشکان ما یا مطب دارند یا در کلینیک و بیمارستان هستند گفت: از آن‌هایی که در مراکز درمانی، کلینیک و بیمارستان هستند علی الحساب ده درصد کم می‌شود. من الان بیمارستان عمل می‌کنم ۷ ماه بعد کارانه می‌دهند، اما مالیات من سر ماه کم می‌شود. تعداد باقیمانده نیز مطب دارند و از این مطب ۳۰ درصد سر ماه مالیات می‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: کسی که فرار مالیاتی دارد پزشکیست که در بیمارستان، کلینیک و مرکز دانشگاهی نیست و در مطبی فعالیت دارد که کارتخوان ندارد. این افراد جمعاً زیر ده درصد و حتی پنج درصد هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان قابل رصدترین بخش جامعه هستند گفت: ما بیشترین ارتباط را با امور مالیاتی داریم. ماه به ماه اسامی افرادی را برای ما می‌فرستند که این افراد کارتخوان ندارند و شما تذکر دهید. وصول ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۰ نسبت به قبل دو برابر شده است که بخاطر همکاری ما با امور مالیاتی بوده، آرایشگر و طلافروش و بساز و بفروش و ... کجا رصد می‌شوند؟ این عدد که می‌گویند ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی پزشکان است را از کجا آورده‌اند؟ می‌گویند این میزان ویزیت در کشور داریم و هر فردی سالی دو بار ویزیت می‌شود، ۸۵ میلیون در دو ضرب می‌شود و یک عددی در می‌آورند و می‌گویند این میزان مالیات باید داده شود، ولی آن قدر داده شد پس این میزان فرار مالیاتی داریم یا تعداد پزشکان را حساب می‌کنند، نه پزشکان مرده و نه پزشکان مهاجرتی و نه پزشکانی که کار پزشکی نمی‌کنند را حذف نمی‌کنند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->